En till zigenare

Hej pärlan!

Min kära mor blev, trots ökennamnet på dem, kär i de grova ståltrådshängena som hon kallade zigenarhängena. Jag måste bara få säga också att hon kallade dem för det bara för att de såg extra handgjorda och unika ut, inte för att hon är fördomsfull på ett negativt sätt. I alla fall så gjorde jag ett par till henne som matchar hennes ögon. Principen är densamma som de förra hängena som jag ska gå igenom mer invecklat nästa gång jag skriver. De fina med just det här paret dock är att de bara har glas- eller Swarovskipärlor, alltså glittrar de som tusan i solen!

Även om mamma redan har köpt dessa är det absolut inte omöjligt att beställa ett liknande par! Självklart med egenvalda färger.



zigenar

Tråd: grov ståltråd
Pärlor:
6 gröna glaschips
2 vita Swarovski
4 rökgrå glaschips
1 stor grå Swarovski
Krokar: silver

Pris: 150 :-

Vikt: 10 gram


//Okt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0