Nu är vi igång igen!

Hej pärlan!

Efter världens bloggtorka kommer jag tillbaka igen och jag har fått en sån inspiration från överallt!

Här kommer ett par örhängen som mamma kallas zigenarhängena - jag bara älskar dem, för att de är eleganta trots sin grova karaktär. Tricket med stommen är att ta en grövre ståltråd, dubbla den på mitten och sen vira den ena halvan tätt, tätt runt den andra. På så sätt får du en starkare stomme, den vackert grovt virade elegansen, plus att du får en ögla för kroken helt på köpet. Jag återkommer med mer detaljer runt stommen, eftersom fästet också kan vara krångligt när öglan väl är rundad!


zigenarhängen

Tråd: grov ståltråd
Pärlor: 1 rosa Swarovski
1 rosa/vit cloisonne
Krok: silver

Pris: 150 :-
Vikt: 9 gram

// Okt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0