"Generation fett"

Hej pärlan...!

Jag slutade precis att kolla på "Generation fett" på Tv3 ((nu är det Lyxfällan, båda intressanta program)) och jag blev bara så himla äcklad! Okej om man skräpar en fredag eller lördag, det SKA man ju göra, det är mysigt med film, lite chips och läsk, eller kanske godis, kanske glass, du fattar. Och man äter ju sånt tills man liksom blir mätt och stillar ett litet sockerbehov. Det är gott, bra för kroppen: lite skit rensar liksom. Men att låta det gå så långt att sin elvaårige sons ben växer FEL bara p.g.a. sin övervikt, det är ju helt oacceptabelt. Sitt barn växer fel bara för att man inte sköter sitt jobb som föräldrer!!!!! Helt sjukt oacceptabelt. Jag skulle aldrig låta det gå åt det hållet. Jag menar, är ungen sockersugen, ge den en färsk syrlig fruktsallad med exotiska och svenska frukter med lite nötter och litelite mörk choklad eller nåt. Det är inte svårt, och det är mycket godare än chips och så.
Jag kommer ihåg att när jag var liten var det jättelyxigt att få vattenmelon! Hur ofta får man vattenmelon liksom... skulle jag få vattenmelon och chips framför mig skulle jag definitivt välja vattenmelon, eftersom det inte är lika lätt att få tag på som chips och läsk.
Nä jag fattar verkligen inte... jag fattar inte!

Just nu då, Lyxfällan. Jag tycker de ser ut lite som knarkdealare. Typ, "ja min sambo kan snart ta ut lön från sitt nystartade företag" - "Hur mycket då?" - "Ja, kanske 40 eller så" - "Oj, det är ju väldigt mycket, och bra" - "*Tystnad* Ja han är bra på att sälja..." ... öhm. Sälja vad? Haha, förlåt, men det lät lite mysko för mig. Sen låter de lite hemlighetsfulla också, lånat av bekanta, vänner, bekanta igen, pantsatt lånat guld. Det är väl bara jag som svamlar, men just frasen "Ja, är en duktig säljare" (eller någonting sånt) gjorde att jag garvade på mig. Eftersom de inte förklarade vad företaget gick ut på lät det verkligen mysko! Haha, jaja, vi hörs imorrn!

Puss //LoE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0