FeB suger nu...

Hej pärlan...

Alltså okej, vår företagsekonomilärare har slutat, JRe, och hon var absolut bäst. I och för sig så var hon den enda vi haft i FE, och eftersom vi aldrig förut har läst FE före gymnasiet var hon den enda FE läraren vi liksom kände till i vår klass. Trots att vi inte hade någonting annat att jämföra med visste vi att hon var en av de bästa (dessutom var hon mentor för vår klass, lyx). Hon var suverän, man fattade, vi lekte lekar, och kände oss liksom, kände på sig att om vi var riktigt surt trötta på 80 minuters lektionen en onsdagseftermiddag så körde hon inte över oss så hårt, utan hon hade överseende med vårt flum, snack, blajj och allt som absolut inte hade med plugg att göra.
Men SEN bestämmer hon sig för att tacka ja till att bli biträdande rektor på Jensen Norra. Kul. NOT. Då förlorarde vi henne och kvar står vi med vår andra mentor, MSo, som är helt bäng, kommer från Spanien men lär ut engelska. Liksom, hur går det ihop?! Nej precis, det gör det inte, det är därför typ hela klassen är emot honom.
Klart vi får en ny lärare istället för JRe. Men det är ju verkligne inte samma sak, för hon förstår inte oss och hon jobbar inte alls på samma sätt. Hon sitter hela lektionen vi katedern (fult ord) och bara pratar, och som hon pratar, på något underligt sätt med underläppen liksom... och när hon skrattar ser hon ut som en hopskrynklad björn i ansiktet för att sen lyckas gå tillbaka till stoneface igen. Visst ska man inte döma, vi måste ge henne en chans, men jag vet, redan nu, att även om hon kanske är bra kommer det aldrig att klicka. Liksom, jag har inte sett henne anstränga sig för att lära sig våra namn, hon ropar inte ens upp! Orkar hon inte, eller vill hon inte? Hon är fan vår mentor, hon ska kunna sådant där!
Slutsats: hon är INTE som JRe...

febbok <-- jag orkar inte bry mig...  febbok2
                                                                                                                                                            döööötrist

Lyckades i alla fall rida lite seriöst idag på Skorpan, 45 minuter volt, baaaara skritt med mycket halter och små volter i form. Var jätteduktig och blev vit i munnen av allt jobb, vilket kändes skönt. Red ju varken lördag, söndag eller måndag, eftersom jag var hos Oliver över helgen. Red barbacka så klart... myspys!
Nej, nu ska jag sätta mig och plugga lite IDH teori, sen ska jag göra.... SMYCKEEEEEN!

//LoE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0