Ang. frisyrer

Ska jag vara ärlig så är något av det bästa jag vet att trixa med håret, och speciellt att klippa nya frisyrer! Förut var jag en riktig liten fegis, men det var bara för att jag var som de flesta tjejer i trettonåren: JAG VILL INTE KLIPPA MITT LÅNGA FINA HÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!! ... men sen kom förstås dagen. När hårtopparna började nudda rumpan kände jag att det helt enkelt var för långt för att göra någonting med. Visst var det glansigt och tjockt och så, men eftersom jag inte riktigt gillar att färga håret som förändring så tänkte jag att HÄPP, nu ska det bort!

Ända sedan den dagen har det bara blivit kortare och kortare, och mitt stackars hår har faktiskt fått uppleva både färg, toning och permament fram till idag. Idag har jag kortare än någonsin: pojkfrisyr med lång lugg. Jag hade en stripig, rufsigare Twiggy i huvudet när jag klippte, men eftersom jag har en så glansig och tjock hårkvalite så blev resultatet mer mjukvågigt. Så länge jag inte plattar det förstås!

emhåremlock
Min frisyr idag...                                     ... och för fyra år sen


Så man förändras va?!
Puss //LoE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0