Flerradigt armband

Hej pärlan!

Här är det första flerradiga armbandet jag gjort. Jag har använt silvertråd i pärlraderna, men jag föreslår att du använder nylon eller starkare nytråd. Silvertråden kan göra armbandet för stelt, och är krånglig att fästa med klämringarna om man precis har börjat göra smycken. Fästena är flerradsfästen, mina har fem hål. Se till att köpa ordentliga och stadiga fästen - dåliga fästen kan förstöra smycket direkt. För att stabilisera armbandet kan du också ha mellanled, alltså "metallpinnar" med lika många hål som flerradsfästena som du placerar någonstans mitt i armbandet. Det blir också fint och det gör det lättare att få alla rader lika långa om det är viktigt för armbandets karaktär och utseende.

Pärlorna är både metallpärlor, Swarovski och glaschips och som du nog förstår kan jag inte skriva hur många jag har använt. Det är tjusningen med detta armband att du får blanda färger och pärlor precis som du vill. Det är rörigheten som är hela poängen med armbandet!


armband

Pris: 250 :-
Vikt: 42 gram


//Okt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0